mandag 1. mars 2010

Endelig har jeg fått dato for operasjon!

I desember 2008 startet "reisen" min mot dette målet. Jeg mannet meg opp til å spørre fastlegen om mulighetene ift. brystreduksjonsoperasjon, og første rekvisisjon ble sendt. Den kom rimelig kjapt i retur gitt, med beskjed om at jeg måtte ned i vekt først (hadde BMI på 30,4). Beskjed fra legen var: "...da er det bare å gå i gang....". Men han ga meg likevel det første dyttet i retning lavkarbo, og mente at omlegging av kostholdet er eneste måten å gå ned i vekt på. Jeg hadde snust på Fedon-kosthold tidligere, og var relativt lett å overbevise om at lavkarbo var tingen. Etter å ha snust litt rundt på lavkarbo.no gikk jeg i gang, 1. mars i fjor (nøyaktig ett år siden i dag, faktisk!).

Jeg har prøvd litt forskjellige varianter av lavkarbo underveis, jeg har gått ned 11kg, 2 klesstørrelser, og viktigst av alt: funnet et kosthold som passer for meg! Bonusen er nå at jeg endelig skal få operasjonen som startet det hele. 11. mars ligger jeg under kniven, jeg gruer meg til operasjonen, men gleder meg til resultatet!

2 kommentarer:

  1. Gratulerer :) Regner med at du både gruer og gleder deg til operasjonen. Jeg har ei venninne som har gjort det samme som deg; først gått ned i vekt med lavkarbo kosthold og deretter tatt en brystreduksjon. Det gikk forøvrig kjempefint og hun er strålende fornøyd i dag med både kostholdet og de "nye" og lettere brystene sine :)

    SvarSlett
  2. Takk! Så godt å høre en "suksesshistorie", jeg er nemdlig litt pysete når det kommer til operasjoner...

    SvarSlett