torsdag 25. februar 2010

Energifordelingen i dagens mat

Jeg har lenge lurt på å faktisk sjekke energifordelingen i den maten jeg spiser i løpet av den dag. I dag somlet jeg meg endelig til å legge inn dagens inntak i sparkpeople.com, og resultatet ble som følger. Må følge med etpar dager for å se hvordan det varierer. Det er spesielt interessant å se hvordan enkelte matvaner jeg har bidrar veldig mye til feks karbohydrater, da blir det enklere å se hva jeg eventuelt må endre på hvis jeg skal tilpasse kostholdet litt.

Dagens energifordeling:

  • Fats 75.8%
  • Carbohydrates 9.9%
  • Proteins 14.3%


1 kommentar:

  1. Prøver å spise Fedonish:) Gikk ned over 20 kg på det i 2003. Har så og si holdt den vekten. Men klarte å gå ytterligere 10 kg ned med skrittteller i 2007, de kiloene rant like fort på igjen etter mye caffe latte og gulerotkake mens jeg var i permisjon med Emilie. Så nå prøver jeg å bli på 2007 nivå igjen.

    Denne gangen er det spinning og fedon som skal hjelpe på, så man får håpe man klarer det.

    Ha en god dag og takk for hyggelig kommentar!

    SvarSlett