torsdag 18. mars 2010

Lavkarbostoff i norske ukeblader


Nå når jeg er sykemeldt får jeg god tid til å lese ukeblader. Er såpass sløv at blad frister mer enn bok foreløpig. Norske "dameblader" har virkelig tatt opp "lavkarbo-tråden" i det siste, forrige uke hadde Norsk Ukeblad en artikkel om lavkarbo, denne uken er det Hjemmet sin tur. Begge disse har definert målgruppen sin som voksne kvinner 40 +, og de profilerer seg som familieblader. Lavkarbo som tema glimrer derimot med sitt fravær i blader som Kamille, KK, Henne, Elle etc. (som jeg oppfatter som litt "yngre", mer individualistiske og mindre familerettede). Hvorfor denne forskjellen, tror utgiverne at det er bare damer på over 40 med fokus på familien som er interesserte i kosthold???

3 kommentarer:

  1. Jeg abonnerer på Kamille, kanskje jeg skulle sendt de en mail... Har registrert at flere ukeblader tar opp temaet og jeg liker det!
    Går det bra etter operasjonen?

    :)

    SvarSlett
  2. Jeg abonnerer også på Kamille, epost til dem er en god idé!

    En uke siden operasjonen nå, og formen bedrer seg stadig, heldigvis :)

    SvarSlett
  3. Så godt det må være å føle seg bedre og lettere :)

    Syns også det kan taes opp mer om lavkarbomat, er det beste for kroppen :)

    God helg og god bedring til deg!

    SvarSlett