tirsdag 29. september 2009

Jeg har kjøpt meg joggesko!

Endelig! Jeg har tenkt på det lenge, jeg må ha en treningsform som er fleksibel ift. når jeg kan trene. Jeg går på treningssenteret for pilates/yoga/styrke, og kondistrening har jeg stort sett fått ved å sykle til jobben. Nå når morgenen skal gå opp med levering i barnehage rekker jeg sjelden å sykle, så da er det på tide å tenke nytt! Ergo: joggesko. Jeg var på løplabbet i går og kjøpte nye sko, og har tenkt å følge det 12 ukers treningsopplegget som er foreslått der for Nybegynner. I dag skal jeg starte med 25 min rask gange, det er overkommelig ;) Det regner som fy ute, så friskt blir det nok uansett. Programmet legger opp til trening 3 ganger pr. uke, planen er tirsdag-torsdag-lørdag som treningsdager.

Jeg har tenkt å begynne å bruke treningsdagbok, og så skal jeg prøve å være flink til å bruke pulsklokka mi. Skoene mine er Nike+ så jeg kan bruke sånn dings til å "måle" treningen med, men jeg tenkte jeg skulle bremse dingseavhengigheten min litt fra starten og se om jeg unner meg det etter hvert ;)

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker dingser! Her er det både skritteller, pulsklokke og sykkelcomputer, hehe.
    Grattis med nye joggesko! Kanskje jeg skal joine deg på det treningsopplegget? Jeg trenger virkelig å løpe litt. Kjenner leggene mine trenger det de gangene jeg løper på Wii.
    Legg meg til på Shapelink da! Finner meg sikkert ved å søke på Toneklone eller noe.

    SvarSlett
  2. Jeg har lagt deg til! Jeg må bare si at jeg er VELDIG imponert over hvor flink du er til å trene :)

    SvarSlett