lørdag 5. september 2009

Min historie på lavkarbo så langt


Jeg har lenge kjent på kroppen at den trives bedre med mat som ikke inneholder så mye sukker, brød, poteter, ris eller pasta. Spesielt merket jeg det på jobb, dersom jeg spiste brød til lunsj ble jeg utrolig slapp utover ettermiddagen, mens med for eksempel en salat med tunfisk holdt jeg mye lenger uten å føle meg "innhul" av sult. Etter å ha fått beskjed om å senke min BMI pga en operasjon, gikk jeg igang med å legge om kostholdet i mars 2009. Jeg begynte gradvis med å kutte ut sukker, brød, pasta etc., og har lagt mer og mer over til det kostholdet jeg har i dag som best kan beskrives som LCHF (Low Carb high Fat).

Da jeg startet viste vekten 81kg (noe som med min høyde på 163cm tilsier en BMI på >30 og defineres som sykelig overvekt). Pr i dag stopper vektnålen på 73,5 kg. Jeg har et lite sammenligningsbilde, til venstre er mine 81 kg fra september 2008, bildet til høyre er tatt i juli 2009 etter at 7kg var bortevekk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar