tirsdag 8. juni 2010

Kritikk mot pulverdietter

Endelig, en relativt fornuftig "slankeartikkel" fra VG: pulver virker mot sin hensikt.
En varig slank kropp kan bare oppnås ved hjelp av livslange livsstilsendringer, mener Sundfør.
Jeg tror det er mange som har kastet seg på pulverkurer i håp om å kunne "bli kvitt" vektproblemene sine kjapt, for så å kunne gå tilbake til sitt vanlige liv og kosthold etterpå. Dessverre funker dette svært  dårlig for de fleste, og det er nok mange som har "jojo-slanket" seg opp i vekt med hjelp av pulverkurer.
Jaquesson synes at folk - i stedet for å være misfornøyde med kroppene sine gjennom et langt liv - i større grad bør innse at kroppsvekten er et resultat av de valgene man tar.
Kari Jaquesson er en klok dame, her er hun inne på noe viktig!  Man skal jo leve med kroppen sin hele livet, det gjelder å kunne trives med den og de behovene kroppen har - deriblant mat og trening. Pulver istedet for mat virker helt unaturlig for meg, så jeg har faktisk aldri prøvd, men så har jeg heller aldri hatt tro på kortsiktige løsninger på vektproblemet. Man skal jo leve - også i perioden hvor man prøver å kvitte seg med noen kilo.

Flere bloggere har skrevet om saken:
Lena Beatrice: Hva pulverkur gjorde for meg
Fitnessbloggen: Pulverslanking virker mot sin hensikt
En sunnere hverdag: Aldri mer pulverkur!
Kari Jaquesson: Slank på pulver?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar