torsdag 3. juni 2010

Er brød sunt - dagens spørmål på Side2

Side2 har i dag en artikkel med tittelen "Er brød sunt?". Hm, interessant, dette må jeg lese, tenkte jeg. For å si det sånn, ut fra innholdet i artikkelen burde den heller hett "Hvilket brød er sunnest?". Eller sett fra mitt ståsted: "Hvilket brød er minst usunt?". Hele artikkelen er nemlig en omtale av Brødskala'n som sier noe om mengden grovt mel som er brukt i brødet.

Artikkelen avsluttes med å sitere de offisielle kostrådene:
- I forslagene til de nye kostrådene anbefales det at en spiser fire porsjoner med fullkornprodukter på tilsvarende 75 gram per porsjon hver dag
4 porsjoner! Jeg er med andre ord et godt stykke unna å være sunn tatt i betraktning at jeg ikke spiser brød i det hele tatt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar