fredag 14. mai 2010

Trening: Functional moves

I dag har jeg prøvd noe nytt på treningsfronten: Functional Moves på 3T - "vårens hotteste treningsform". Det var iallefall hot i den forstand at jeg strevde med å få plass på en time, de er bortbooket rett etter at de blir lagt ut (en uke i forveien). Det virker som om alle skal prøve dette nå. Treningsformen har sin opprinnelse i Sverige, og du kan lese mer om den her (kommer 17.mai).

Jeg sliter med å motivere meg til å trene styrke i treningssal, det er gudsjammerlig kjedelig uansett hvordan jeg snur og vender på det. Og dermed blir det prioritert bort, SÅ dedikert er jeg ikke :( Derfor tror  jeg dette blir en ypperlig sjanse for meg for å få inn litt mer styrketrening i den vanlige rutinen min.

For å si det med en gang: jeg kommer til å bli STØL! Jeg kjenner det allerede, og i morgen tidlig blir det spennende å se om jeg kommer meg opp av senga... Timen var inspirerende, og godt sammensatt av litt kondis, balanse og styrke. Hard styrke... Artig var det, og svetten silte. Dette kommer jeg definitivt til å prøve igjen! Neste gang er målet å holde litt i sideplanke uten å fall sammen som en potetsekk ;)

Og forresten, trening på fettforbrenning er helt ypperlig, jeg er mye mer opplagt nå enn i "gamle dager" når kroppen gikk stort sett på karbohydrater. Herlig!

2 kommentarer:

  1. Jeg var på en sånn time for første gang i dag, og det var bra greier. Knærne mine led kraftig, så jeg tok nok ikke i 100%
    Hvordan går det med deg? Trener du Functional Moves fremdeles?

    SvarSlett