søndag 6. desember 2009

Endelig har jeg fått innkalling til konsultasjon hos plastikkirurg!

I disse dager er det ett år siden jeg endelig tok mot til meg og spurte fastlegen om mulighetene for å få dekket brystreduksjon gjennom det offentlige. Det har vært mange opp- og nedturer på veien, men nå er jeg iallefall gjennom "nåløyet" ang, BMI-krav. Ved hjelp av lavkarbokosthold har jeg fra mars til desember gått ned ca 11 kg, og redusert min BMI fra 30,1 til 26,7 (ja, jeg er kort ;)). Jeg har vært rimelig oppgitt over det firkantede helsevesenet noen ganger, men jeg har også fått gode "bivirkninger" av kostholdsomleggingen som absolutt gjør det verdt det, operasjon eller ikke! Det viktigste i tillegg til vektnedgangen er et mye mer stabilt humør nå når blodsukkeret mitt ikke spretter opp og ned hele dagen. Det setter de nærmeste rundt meg pris på også ;) Bedre hud og renere tenner er også et faktum. Deilig :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar